חפשו אותי בפייסבוק  
052-3595466
השינוי מתחיל כאן!
 
גלו כבר עכשיו מהם חמשת השלבים הראשונים במיתוג אישי
מלאו פרטים ותקבלו מצגת ייחודית:
 
מיתוג אישי בקליק אחד
מיתוג אישי
ייעוץ עסקי
מעבדה מעשית
למיתוג אישי

ניהול קריירה

10 טיפים למיתוג אישי

לאורך שני העשורים האחרונים זכיתי לעבוד בדרכים שונות עם מגוון מותגים מובילים ואני שמח להציג בפניכם את עשרת הטיפים המובילים שלי ליצירת מיתוג אישי איכותי:

1 | קהל מטרה – מיתוג אישי אינו מכוון לכולם הוא מכוון לקהל מטרה ספציפי ומוגדר מראש. את קהל המטרה יש לנסח כבר בשלב הראשון בצורה ברורה ומדויקת ולוודא לאורך כל הזמן את מידת הרלבנטיות של הקהל למיתוג ולהפך. פנייה מדויקת אל קהל מטרה נכון, תעזור לכם להשיג מקסימום תועלת במינימום השקעה. ככול שהמסרים יהיו ממוקדים ביצירת תועלת וערך מוסף לקהלה מטרה כך יתחזק המותג שלכם.

 

 

2 | מיקודמיתוג אישי מתחיל ונגמר במיקוד של המסר. רוצים לבדוק האם אתם ממוקדים? התחילו בלתת תשובה ברורה לשלושת השאלות הבאות: מי אתם? (כיצד אתם מגדירים את עצמכם/את העיסוק שלכם בשיחת חולין?) במה אתם עוסקים? (כאן הכוונה לדעת להסביר בשני משפטים מהי הנישה הייחודית שלכם בתוך תחום העיסוק) מה הופך אתכם למיוחדים? (במה אתם שונים מכל האחרים בתחום שלכם, מה אתם עושים אחרת ולמה?)

מיקוד מתקיים כאשר האדם מתמקד ב: אישיות | כישרון | משאבים | ניסיון שמבדלים אותו מאחרים וכך יוצר בידול המבוסס על הבטחה למתן ערך ייחודי.

3 | אותנטיות – הרבה אנשים חושבים בטעות שמיתוג אישי מבוסס על תדמית חיצונית שמטרתה לפאר או להדר. חשוב להבין שהתדמית הנתפסת כתוצאה ממיתוג איכותי חייבת להיות מבוססת על אותנטיות ונאמנות לאמת. כלומר הדבר המרכזי כאן הוא להעמיק את ההיכרות עם עצמכם, להגדיר במדויק במה אתם שונים מאחרים, מהן החוזקות והחולשות שלכם ולהשתמש במידע אוטנטי זה כדי לבסס עליו את המיתוג.

4 | תכנון – מותג עסוק כל הזמן בתכנון קדימה, לא מספיק להתנהל, חייבים לנהל! תכננו מראש את המסלול שלכם – מה בדיוק אתם רוצים להשיג, איך ומתי? רק לאחר שנוסח תהליך ארוך טווח ניתן לצאת לדרך ולשווק את עצמכם בדרך שתקדם את השלבים במסלול המתוכנן.

5 | עמדה – מותג חזק מראש אינו פונה לכולם ולכן לא מפחד להפסיד קהלים בדרך. נאמנות למה שאתם מאמינים בו היא הציר המרכזי במיתוג. לכן, אם אתם מאמינים במשהו מסוים תדבקו בו גם אם תגלו התנגדות מהסביבה. הנכונות שלכם לבלוט בעמדות שלכם תעזור למיקוד של המותג ותגרום לכם לבלוט מעל אחרים.

  

דרור הדדי, מיתוג אישי

 

 6 | איכות – הרבה יועצי קידום באינטרנט ממליצים על יצירת כמות גדולה של מסרים (מאמרים, פוסטים, סרטונים ביו טיוב). כמות אמנם עוזרת לקידום אבל לא כשהיא באה על חשבון איכות המיתוג. הקפידו ליצור תכנים איכותיים, כאלה שכאשר ייחשפו אל קהל המטרה שלכם יעבירו מסר איכותי ויתנו להם ערך מוסף. עדיף להסתפק במעט מסרים איכותיים מאשר להתפזר על פני מסרים שאין בהם ערך מוסף מיידי.

7 | עולם אמיתי – מיתוג אישי הפך להיות כל כך נוח באינטרנט עד שהרבה אנשים כבר שכחו שיש עולם שלם בחוץ בו ניתן ליצור מגוון פעילויות שעשויות להיות משמעותיות בחיזוק המיתוג ובשמירה על קשר ישיר עם קהל המטרה. מיתוג אישי איכותי חייב להתקיים במקביל בשני העולמות תוך כדי תיווך קבוע בניהם. כל פעילות חשובה שביססתם במציאות צריכה לקבל ביטוי באינטרנט ולהפך. יצירת מיתוג המתבסס רק על האינטרנט לא יהיה אפקטיבי כמו זה המתבסס על שני העולמות.

8 | תמיכה חיצונית – מיתוג אישי הוא תחום רחב המשלב בתוכו תחומי מקצוע שונים: שיווק, פרסום, יח"צ, כתיבה, טכנולוגיה. הקפידו לשלב בתהליך המיתוג יועצים מקצועיים שיעזרו ויתמכו בכם. המטרה היא לבנות צוות איכותי של יועצים וכך לוודא שהחומרים שלכם עומדים בסטנדרטים גבוהים ומכוונים אפקטיביות מוגדרת מראש.

9 | נתינה – מיתוג אינו מבוסס עליכם, אלא על הערך שלכם. המטרה היא ליצור אמינות אצל קהל המטרה וזאת על ידי נתינה של ידע ויצירת מורשת המתבססת על נתינה של ערך מוסף. אל תכוונו את יחסי הציבור שלכם כדי לקבל - אלא כדי לתת.

 10 | בקרה – הרבה אנשים עושים מהלכים יצירתיים בתהליך המיתוג ומתעלמים לחלוטין מלבדוק אם זה עובד, אם זה מקדם אותם ואם כן האם היו פעולות אפקטיביות יותר מאחרות? הקפידו לשאול את עצמכם לאורך כל תהליך המיתוג, האם החשיפה אל קהל המטרה שנבחר גדלה עם הזמן והאם הפעילויות השונות שאתם מבצעים במציאות או באינטרנט אכן מקדמות את השגת המטרות שהצבתם לעצמכם.