חפשו אותי בפייסבוק  
052-3595466
השינוי מתחיל כאן!
 
גלו כבר עכשיו מהם חמשת השלבים הראשונים במיתוג אישי
מלאו פרטים ותקבלו מצגת ייחודית:
 
דרור הדדי | מיתוג אישי ועסקי
מיתוג אישי
ייעוץ עסקי
מעבדה מעשית
למיתוג אישי

ניהול קריירה

מיתוג אישי

מיתוג אישי לבעלי מקצועות חופשיים בעידן קפיטליסטי
 
 
 
בואו נשבור קצת מיתוסים  
1. נהוג לחשוב שמיתוג שייך לחברות גדולות (קוקה קולה, מרצדס או סלקום). בעידן קפיטליסטי המבוסס על שוק חופשי, תחרות גלובלית ואפשרות של כל אדם לייצר היום את מה שכולם ידברו עליו מחר, החוקים משתנים. בשנים האחרונות רואים כיצד יותר ויותר בעלי מקצועות חופשיים או עסקים קטנים מקדמים את עצמם, מבססים את העסק על בסיס שמם הפרטי והופכים אותו למותג.
לדוגמא, אם אשאל אתכם מיהו הגרפולוג המוביל היום? סביר להניח שכולכם תגידו אילון בן יוסף, במקביל, אם אשאל מיהו "המאמן הלאומי"? רובכם יצביעו על אלון גל. דוגמאות אלה ורבות אחרות, מצביעות על שינוי במגמה והתייחסות חדשה ומודרנית למושג "מותג" כפי שהכרנו אותו.
 
2. המיתוס השני, מתייחס לקשר שבין מיתוג ואינטרנט. האינטרנט הוא אמנם כלי מרכזי ואפקטיבי ביצירת מיתוג איכותי בעלות נמוכה, אך הוא לא זה שנמצא במרכז תהליך המיתוג. חשוב שלא להתבלבל, האינטרנט הוא המדיום (כלי/פלטפורמה) הוא לא המהות/המסר! חייבת להתבצע הפרדה בין פעילות המיתוג שלכם כפרסונה, מול פעילות המיתוג שלכם בעולם הווירטואלי. נוכחות ווירטואלית חזקה תעזור מאוד במיתוג, אך אם כאשר יפגשו אתכם, תתנפץ הדמות הווירטואלית ותישארו חשופים, לא הרווחתם כלום – להפך, פגעתם בתדמיתכם ובדרך בה יתפסו אתכם מעתה.
 
3. מיתוס מקובל נוסף הוא שמותג מבוסס על לוגו -  טעות נפוצה זו מבוססת על הקשר החזק שיצר עולם הפרסום בין מוצר לבין הסימבול המייצג שלו (איקון/לוגו). גם כאן – הלוגו הוא רק כלי. עבור חברות עסקיות גדולות הלוגו הוא כלי לייצוג ראשוני של המותג. אך בל נתבלבל, הלוגו אינו המותג עצמו. לקוקה קולה חשוב שנזכור כי היא גורמת לכם הנאה (enjoy), שהיא מקושרת לצעירים, למוסיקה ושהיא דואגת להתחדש ולהמציא את עצמה בכל פעם מחדש, תוך שהיא שומרת על מסורת וערכים קהילתיים. שילובו של הלוגו (החד מימדי) במקומות שונים, יוצר חיבור בין המותג לסמל שלו.
 
המיתוג האישי, במקרה של בעלי מקצועות חופשיים ועסקים קטנים, מרחיב את מושג הלוגו המוכר לנו מחברות גדולות, ומשתמש בו בצורה שתוכל לחבר בין הסמליות האישית (החיצונית והפנימית) לבין הערכים והמותג אותו אתם מייצגים.  
לצורך הדגמה: ערכו של המותג בלבד, בחברה כמו קוקה קולה, מגיע ל 55% משווי השוק שלה, ובמספרים 70 ביליון דולר מתוך 120 ביליון דולר! כלומר במעמד מכירת החברה, קוקה קולה תרוויח 55% יותר מהערך "הגולמי" של החברה.
 
 
 
יתרונות המיתוג לעסקים   
הכרה - נראות ובידול מהמתחרים תוך יצירת תודעת תפיסה רצויה
מחיר - השלם הממותג לנצח יהיה יקר יותר מסכום חלקיו
גודל - הגודל (האמיתי) לא באמת קובע – הגודל הנתפס הוא שקובע
איכות - היכרות ותפיסה חיובית אצל הלקוחות מחזקות תחושה של איכות
ניסיון - מותג חזק נתפס כמותג וותיק ומנוסה
 
 
 
בסיס המיתוג = בידול + אמון  
מיתוג אישי הוא תהליך בו אנשים והקריירות שלהם משווקים ומנוהלים כמותגים לכל דבר. מדובר בתהליך טבעי הנוצר עקב הצורך להתבלט בסביבה רווית מתחרים על ידי הבלטת הערך המוסף האישי/מקצועי. המיתוג מבוסס על יצירת תפיסה ("תחושת בטן") אצל הלקוח כלפי המוצר.
ללקוחות של היום יש הרבה מאוד אפשרויות בחירה ומעט מאוד זמן לקבל החלטות. כמעט בכל התחומים, ההיצע בשוק דומה מבחינת היכולת או האיכות, לכן הערך המרכזי במיתוג נמצא בבולטות – "מהו הערך המוסף שלי ביחס למתחרים בתחום?". במקביל, אנשים נוטים לקבל החלטות קנייה כשהן מבוססות על אמון, לכן חשוב מאוד להקפיד לשמור על תפיסת האמון כערך מרכזי בין ערכי המותג.
 
בעלי מקצועות חופשיים, מעורך דין או סוכן ביטוח ועד נשיא ארצות הברית ברק אובמה - לכולם היום חשוב למתג את עצמם סביב היכולות, הכישורים והשירותים שהם מציעים. השם שלהם הופך להיות לנשוא המותג והערכים האישיים/מקצועיים שלהם הופכים להיות ערכי המותג.
 
אל תשאף להיות אדם של הצלחה – שאף להיות אדם של ערכים
(אלברט אינשטיין)
 
אחרי הבידול והאמון מגיע המיקוד - מבחן המיקוד:
מי אתם, מה מייצג אתכם, במה אתם מאמינים?
במה אתם עוסקים, מהם הכישורים הייחודיים שלכם?
מה הופך אתכם למיוחדים, מהו הערך המוסף שאחרים מקשרים איתכם?
 
אם אין לכם תשובה משכנעת ומעניינת לשאלות אלה, אתם צריך לחזק את המיקוד שלכם!
 
 
 5 פעולות לחיזוק המותג   
 
מודעות עצמית
מהם נתוני הפתיחה שלכם (חוזקות/חולשות)?
מהי הזהות שלכם (ערכים, משאבים, כישורים, הישגים ויכולות)?
מה מבדל אתכם מאחרים?
במה אתם הכי גאים בעצמכם?
במה אתם הכי תורמים לסביבתכם?
 
למידה מתמשכת
שימרו על למידה מתמדת בתחומי העיסוק שלכם
הכירו היטב את קהל המטרה
השתדלו להמציא את עצמכם מחדש בכל תקופה
השקיעו זמן בלימודים, בסמינרים, בכנסים ובועידות
השתמשו במאמן אישי או פסיכולוג כדי ללמוד עליכם יותר
 
אסטרטגיה שיווקית
כתבו חזון אישי - בסיס האסטרטגיה השיווקית
חישבו על דרכים להפיץ את האסטרטגיה ולתחזק אותה:
דברו עליה עם מכרים והציגו אותה בכל הזדמנות אפשרית
התנדבו בתחום העיסוק שלכם
שימרו על מעורבות בקהילה שלכם
 
בניית Networking
למילים שאנחנו בוחרים יש כוח עצום – מה אנשים אומרים עליכם?
שימרו על קשר רציף עם הרשת שלכם
דאגו לעדכן את הרשת בכל הצלחה חדשה שלכם
עדכנו את הרשת במידע חדש ומעניין בתחומכם
חפשו הזדמנויות להצטרף לרשתות חדשות (עסקיות/חברתיות)
חפשו דרכים יצירתיות לתקשר את החזון שלכם ברשתות אלה
 
בקרה
נסחו מדדי הצלחה למיתוג
עדכנו את המיתוג מידי תקופה בהתאם לשינויים בשוק שלכם
עקבו אחר שינויים בביקוש עבורכם ולימדו אותם
 
התרומם כדי שיראו אותך, דבר כדי שישמעו אותך ושתוק כדי שיעריכו אותך.